ورزش منظم و مستمر یکی از موثرترین راهکارهای کسب سلامتی برای نوجوانان و

بزرگسالان است.

فعالیت بدنی  وزن مطلوب را حفظ می نماید.

طول استخوانها را افزایش میدهد .

و در نهایت از خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می کاهد.

والدین  زیر نظر پزشکان باید وضعیت وزنی کودکان و نیز میزان فعالیت بدنی آنها را طی

یک دوره ی پزشکی مداوم ارزیابی کنند.

متخصصان وظیفه دارند با توصیه های ساده و روان به بچه ها و خانواده ها زمینه را

طوری فراهم نمایند تا با حداقل صدمه بتوان نشاط و شادابی و لذت را بدست آورند.

* نادیده گرفتن ارتقاء سلامتی بین افراد جوان و خردسال به ٢ دلیل میباشد :

الف ) تنبلی و سستی بین بزرگسالان بیشتر از کودکان است.

       بدلیل آنکه بچه ها بطور طبیعی و ناخودآگاه فعال هستند.

ب ) خطر ابتلا به بیماریهایی مانند دیابت و معضلات قلبی بین افراد بالغ بیشتر است.

به هر حال با عنایت به بررسیهای بعمل آمده  کودکان و نوجوانان بطور کامل  فعال

و باتحرک نیستند.

لازم بذکر اینکه بایستی بچه ها به ورزشهایی بپردازند که برای بهبود بیماریهای قلبی

و همچنین ارتقاء سلامتی طولانی مدت  مثمرثمر واقع گردد.

ضمنا" دخترها در خلال سن بلوغ و بعد از آن  کمتر از پسران به ورزش می پردازند.

این روند حتی با آموزشهای پزشکی و ورزشی هم قابل درمان نمی باشد.

میزان اهمیت به ورزش بین نوجوانان باید توسط والدین و مدارس و افراد مرتبط با ورزش

همواره توصیه ی مهم تلقی گردد.